Landing Page

Wyróżnij się bardzo wysoką skutecznością

Landing Page, mówiąc bardziej precyzyjnie - jest to strona docelowa, na którą trafia użytkownik po kliknięciu reklamy, która wyświetliła się na Facebooku, LinkedIn, Twitterze bądź Google lub prowadzi do niej link sponsorowany, mailing albo banner. 

Landing Page w wolnym tłumaczeniu oznacza stronę lądowania. 

Mimo że jest jedną z najprostszych stron internetowych, wyróżnia się bardzo wysoką skutecznością. Dlaczego? Odbiorca już po kilku sekundach wie, czego dotyczy dana strona, a dzięki zastosowaniu zwrotów Call To Action (CTA) może podjąć określone przez Ciebie działanie. Załóżmy, że chcesz, aby użytkownik zapisał się na newsletter.

Przejrzysty układ landing page oraz zadbanie o zwroty skłaniające do podjęcia zapisu na newsletter (np. zapisz się już teraz) nakłonią odbiorcę do działania. Warto dodać, że landing page może występować jako samodzielna strona lub być jednym z elementów jakiejś witryny.

Landing Page - w jakim celu powstaje?

Podstawową funkcją, jaką pełni landing page jest konwersja. Jest to określone działanie użytkownika w odpowiedzi na wdrożone przez nas działania SEO, czy prowadzoną kampanię marketingową.

Konwersja ma miejsce, gdy wspomniany już użytkownik podejmie jakąś akcję, np. dokona zakupu na Twojej stronie, zapisze się na newsletter, zarejestruje konto, czy pobierze plik. Należy także wspomnieć, że z konwersją mamy do czynienia, gdy odbiorca trafił na Twoją stronę dzięki reklamie.

Rodzaje Landing Page

W zależności od celu marketingowego landing page możemy podzielić na kilka rodzajów. Wybór odpowiedniego z nich jest bardzo ważny. Dzięki temu będziemy wiedzieć, jaki projekt landing page mamy przygotować. Poniżej przedstawiamy kilka najpopularniejszych jej rodzajów.

Landing Generation

Jej celem jest szybkie oraz bardzo skuteczne pozyskanie danych od Klientów. Na stronie tego typu znajduje się formularz, który użytkownik uzupełnia swoimi danymi kontaktowymi.


Click Through

Jej zadaniem jest nakłonienie użytkownika do przejścia na konkretną stronę docelową. Na tej stronie znajdziesz jedynie część informacji o danej firmie. Pozostałą ofertę poznasz dopiero po kliknięciu strony docelowej.

Coming Soon

Strony Coming Soon powstały z myślą o produktach lub usługach, które dopiero wchodzą na rynek. Na ten rodzaj landing page decydują się osoby, które chcą sprawdzić, jakie zainteresowanie wywoła wśród odbiorców oferowany przez nich towar lub usługa. Coming Soon jest więc pomocna podczas szacowania popytu, a także pozyskania adresów e-mail od użytkowników.

Landing Page sprzedażowy

Celem tej strony jest sprzedaż danego produktu lub usługi. Transakcja odbywa się za jej pośrednictwem. Zaletą tej witryny jest, chociażby brak przekierowań użytkownika na inne strony, który chce dokonać kupna danego towaru, czy usługi. Landing page tego typu jest bardziej zaawansowany niż wymienione wcześniej rodzaje. Dzieje się tak, ponieważ przeprowadzenie sprzedaży wymaga zaimplementowania rozwiązań e-commerce.

Landing Page Fitness

Landing Page - jak stworzyć skuteczną stronę?

Landing page powinien być przede wszystkim prosty w odbiorze oraz przyciągać użytkownika bogatą grafiką. Przypomnijmy, że jej głównym celem jest konwersja. Z tego względu powinna zawierać takie elementy, które nakłonią użytkownika do podjęcia wspomnianego wcześniej działania.

Landing Page Black Friday

Dobry Landing wyróżnia:

Optymalizacja witryny
pod kątem SEO

Strona powinna mieć certyfikację SSL, a także odpowiednio dobrane nagłówki. Warto zadbać o jej szybkość ładowania, czy AMP.

Prosty Design

Landing Page powstał z myślą o konwersji, dlatego witryna powinna być prosta w odbiorze. Z tego względu warto zrezygnować z nadmiaru grafik.

Widoczne przyciski CTA

Przyciski CTA (Call To Action), czyli wzywające do podjęcia jakiegoś działania przez użytkownika (np. zobacz, sprawdź, zapisz się) powinny być umieszczone w wyraźnym miejscu.

Widoczne dane kontaktowe

Użytkownicy widząc dane Twojej firmy, nabiorą do Ciebie większego zaufania. Takie działanie ma również wpływ na SEO.

Wysokojakościowe zdjęcia

Jest to bardzo ważne, zwłaszcza gdy sprzedajesz produkty. Użytkownicy, widząc wysokojakościowe zdjęcia towarów, chętniej je kupią.

Optymalizacja tekstów

Aby teksty były zoptymalizowane zarówno pod użytkownika, jak i pod roboty Google, warto skorzystać z pomocy doświadczonego copywritera.

Zanim przystąpimy do realizacji landing page, najpierw tworzymy jej projekt. Dbamy o to, aby każdy nich był oryginalny, a co za tym idzie - wyróżniał się na tle konkurencji oraz faktycznie generował konwersję. Jesteś zainteresowany stworzeniem profesjonalnej landing page? Jeśli tak, nie czekaj, tylko już teraz skorzystaj z naszej oferty.