Sklep internetowy - SkyIT.pl

Dlaczego warto założyć sklep internetowy?

Karina Oleksy


Z najnowszego raportu e-Izby „Omni-commerce. Kupuję wygodnie” możemy dowiedzieć się, że zakupów online dokonuje aż 87% internautów. Porównując ten wynik do lat ubiegłych widać, że ich liczba stale rośnie. Działając w branży e-commerce, nie musisz więc martwić się pozyskiwaniem Klientów, ponieważ ich nigdy nie zabraknie. Dlaczego jeszcze warto założyć sklep internetowy? 

Własny sklep internetowy – korzyści

Rynek e-commerce w Polsce rozwija się najdynamiczniej w całej Europie. Tak wynika z badania przeprowadzonego przez eCommerce Europe. W porównaniu do państw zachodnich sprzedaż online w naszym kraju jest w początkowej fazie rozwoju. W obecnym roku wartość rynku handlu internetowego w Polsce wynosi 124,4 mld zł. Dla porównania — w roku 2020 wynosiła 88,7 mld zł, a w 2021 roku — 111,2 mld zł. Klienci coraz chętniej kupują w Internecie, ponieważ jest to bardzo wygodne rozwiązanie. Nie muszą tracić czasu na dojazdy do sklepów stacjonarnych i późniejsze stanie w korkach. Mogą również w spokoju przejrzeć produkty, które ich interesują. Ponadto mogą kupować 24h / dobę. 

Niskie koszty prowadzenia działalności

Decydując się na otworzenie własnego sklepu online, możesz liczyć się z niskimi kosztami jego prowadzenia. Niektóre osoby mogą się zdziwić, ale przy zakładaniu sklepu internetowego nie musisz dysponować dużym kapitałem. Co więcej – jego otwarcie wcale nie musi być obarczone wysokim ryzykiem. Dlaczego? Wiele sklepów online funkcjonuje na zasadzie dropshippingu. W tym modelu za wysłanie produktów odpowiada dostawca, z którym nawiążesz współpracę. Ty natomiast zarabiasz na ustalonej przez siebie marży. W praktyce oznacza to, że nie musisz ani kupować towaru, ani go magazynować. Twój sklep internetowy odpowiada jedynie za przygotowanie dowodu zakupu. Samo zamówienie kompletują pracownicy hurtowni, którzy po jego przygotowaniu wysyłają je do Klienta. Wybierając dropshipping, nie musisz m.in. inwestować w lokal, czy zatrudniać pracowników.

Możesz również zdecydować się na fulfillment. Jest to jeden z modeli outsourcingu usług logistycznych. Usługodawca przejmie od Ciebie obowiązki, do których należy odbieranie dostaw i ich magazynowanie, kompletowanie oraz pakowanie zamówień, a także ich pakowanie i wysłanie do Klienta. Zarówno dropshipping, jak i fulfillment sprawiają, że prowadzenie sklepu online jest po prostu tanie. 

Dotarcie do większej ilości Klientów

Wcześniej napisaliśmy, że nie musisz martwić się pozyskiwaniem Klientów, ponieważ ich nigdy nie zabraknie. To prawda, jednak teraz rozwiniemy ten punkt. Sklep internetowy ma tę zaletę, że za jego pośrednictwem możesz wysyłać swoje produkty do Klientów na całym świecie. Mowa tutaj o sprzedaży globalnej. W przypadku sklepu stacjonarnego sprzedaż Twoich produktów ogranicza się do Klientów, którzy kupują w regionie, w którym taki sklep funkcjonuje. Co więcej – sklep internetowy działa 24h / na dobę. Dzięki temu użytkownicy mogą kupować Twoje produkty bez względu na porę dnia i nocy. Nie ograniczają ich więc godziny otwarcia sklepu. Ty natomiast możesz zarabiać przez cały czas. 

Zwiększenie rozpoznawalności marki

Sprzedaż online pozwoli Ci wypromować swoją markę skuteczniej niż w przypadku prowadzenia sklepu stacjonarnego. Wystarczy, że wykorzystasz do takiej promocji odpowiednie kanały. Należą do nich, chociażby reklamy Google Ads, profile Twojej firmy w mediach społecznościowych (m.in. Facebook, Instagram), reklamy we wspomnianych już social media, remarketing, czy nawet własny kanał na YouTube. 

Możliwość sprzedaży wielokanałowej

Jeśli prowadzisz już sklep stacjonarny, rozpoczęcie sprzedaży internetowej pozwoli Ci wesprzeć działający już biznes. Sprzedaż wielokanałową nazwiemy zarówno multichannel, jak i omnichannel. Druga z nich jest o wiele lepsza, ponieważ Klient, który kupi produkty w Twoim sklepie stacjonarnym, a następnie w sklepie internetowym wynosi z takich zakupów spójne doświadczenie zakupowe. W przypadku omnichannel bardzo ważne jest zintegrowanie prowadzonych działań we wszystkich kanałach sprzedaży. Jest on skoncentrowany na Kliencie i budowaniu jego nowych doświadczeń, a nie tylko na samym produkcie (jak w przypadku multichannel). Sklep internetowy w obecnych czasach jest wręcz niezbędnym uzupełnieniem sklepu stacjonarnego.

Chciałbyś założyć sklep internetowy, jednak nie wiesz, od czego zacząć? Kwestie techniczne są Ci obce? Nie wiesz, jaką grafikę wybrać, aby przyciągała uwagę Klientów? Jeśli tak, serdecznie zapraszam do skorzystania z usług. Działam w obrębie województwa dolnośląskiego (m.in. Wrocław, Jawor, Legnica). Zespół współpracowników zadba o każdy szczegół, który zachwyci nawet najbardziej wymagającego Klienta i sprawi, że Twój sklep zyska rozpoznawalność na bardzo wysokim poziomie.